Our first half of our trip

Our Second half of the trip

Sunday, July 11, 2010

De eerste paar dagen

Van Canada


De eerste dag naar Canada was eigenijk al super tof.
We gingen vrij gemakkelijk naar het vliegveld waar we te horen kregen dat de vlucht vanuit Heathrow al vol zat. Erg belangrijk leek de vrouw achter de balie dit niet te vinden. Ik dacht nog wel even 'heej dat is niet handig, want wij moeten wel mee, het liefst ook ergens waar we kunnen zitten'.
Daar aangekomen kregen we bij de overstap te horen dat we een 'involuntary upgrade' hadden gekregen: extra beenruimte!
We gingen nu naar Worldtraveler Plus, ergens boven die balie hing nog dat dit anders 150 pond extra kostte. Very nice... :)

De aansluiting kwam vrij snel. Heathrow is zo groot dat je zelfs naar de andere gate moet niet met 'mind your step' loopband, maar mind your limbs metro. Het was een klein k*t stukje met die trein, maar om er naar toe te gaan konden we mooi met de hoogste roltrap ter wered gaan, of in ieder geval zo leek het. De gedachte 'mijn moeder zou dit leuk gevonden hebben' ging even door me heen.

In het vliegtuig had ik nu dus meer beenruimte dan in de trein of in een auto, we zaten net niet in de super class world traveler delux, maar we konden het wel zien vanuit onze stoel, totdat de gordijntjes dicht gingen. Touch-screen tv's die uit de stoel tevoorschijn kwamen, deken, oordopjes, sokken (!) en een massa aan films, muziek en series. En een afstandsbediening (?) met telefoon aan de andere kant.

Aangekomen was het voor ons 3 uur, of nouja 8 uur, maar dan zeg maar in de andere tijd.
We hadden sort of afgesproken met Patrick de super host dat we bleven slapen, maar toen ik wegging, had ik nog geen adres gekregen... Ik wist niet waar naar toe, had geen telefoon nummer, behave dat van de winkel.
Die wilde ik wel bellen, via een payfone. Neem ik de hoorn van de haak, bladieba frans frans bladiebla tuut. Hmm ik wist dus niet precies wat er nu gebeurd was, maar de credit card had ik maar weer uit de sleuf gehaald. Toen dacht ik heej, ik ga even een sim kaartje kopen, want dan kan ik hem bellen. Met mijn T-shirt van de Gilles de la tourettes fucking club ging ik richting douane, deze vertelde mij dat ik niet zonder vriendin het vliegveld mocht verlaten. Dus toen maar met mijn eigen vodafone kaartje (jezus wat ben je toch ook cheap dacht ik nog). En er werd opgenomen door vriend Aubi, ik kreeg het nummer van Patrick, en een paar uurtjes later waren we op de plaats van bestemming.

Patrick was super aardig, wel een beetje verlegen, en ik vond dat ook heel reeel, want wie ben ik / zijn wij nu eigenlijk om zomaar on his doorstep een slaapplek te verwachten.

De dag erna gingen we naar zijn winkel, een New age restaurant-reiki-spiritual biologische-guidance-mix plek.
Erg lekkere koffie, en eten waar de hare krishna's nog een puntje aan konden zuigen (die van mij wel met kip graag :) )

De stad wat verkend, olympisch stadion getjekt, en ja het regende ineens heeeeeeeeeel erg hard, dus wel wat veel binnen geweest.

Van Canada



Dag 2 was wat minder vermoeiend, down town geweest, beetje de binnenstad verkend plekjes gezien die ja eigenlijk een beetje kitscherig aan doen voor Europeanen. Maar wel erg gezellige mensen. 'S avonds nog lekker gekookt voor onze host en erg gezellig getafeld.

Dag 3 was wat minder omdat we verloren hadden bij het wk, maar wel een super awesome ontbijt met croissants en een soort van chocolade brood met vruchtjes erin. Very nice echt super, ook voor het eerst rozen jam ervaren. Daarna weer downtown om ditmaal op advies de Mont Royal te beklimmen en de stad vandaar te bezien. Mooie wandeltocht met overal mensen met hun eigen bezigheden (krishna's, zwaardvechters, koorddansers, jongeurs, tamtamspelers and so on). Eenmaal boven het mooie maar ergens ook rare zicht op bomen die overgaan in wolkenkrabbers. Erg indrukwekkend.

Van Canada



Nu hopen dat we in Tadoussac terecht kunnen komen, daar schijnt het erg mooi te zijn en gaan de walvissen naartoe, en wij dus ook. Dinsdag hebben we een lift van iemand die naar Quebec city gaat en vandaar proberen we al dan niet liftend in Tacousac terecht te komen. Quebec schijnt ook een hele mooie stad te zijn, en we hebben daar al een couch surfer host gevonden.

By the way wil je nog meer foto's zien van ons Canadese avontuur klik op het blauwe canada woord onder de foto

3 comments:

  1. Hi R&B,

    Klinkt allemaal goed, daar in Canada! Zie ik het nu goed dat jullie gewoon in de winkel aan het ontbijten zijn? LOL!
    Via wat of wie zijn jullie bij Patrick terecht gekomen?

    Doeg!
    Christine

    ReplyDelete
  2. Patrick is een couch surfer host, zowel voor hem als voor ons de eerste CS ervaring, bevalt zeer goed! Couch surfers zijn mensen die hun bank ter beschikking stellen voor reizigers, en daar zelf ook gebruik van maken. Zo ontmoet je veel nieuwe mensen en het is een kostenbesparende manier van reizen :)

    ReplyDelete
  3. Ey Bjarni en Rinske!
    Leuk om de Blog te lezen. Er lijkt een goeie Flow in jullie reis te zitten, en verhaal leest lekker weg. Tof dat er zo veel foto's gepost kunnen worden, geeft een impressie.
    Hoe is het om couchsurfer te zijn? Stoer dat jullie dat zo doen met zijn twee.
    Goed, Geniet! Volg jullie via de Blog :)
    Groetjes,
    Jan

    ReplyDelete